dinsdag 10 april 2012

Gedragsproblemen in de school

Ze organiseren activiteiten om de motivatie van de leerlingen te vergroten.
Discipline problemen zijn hierngroot. Zowel in als buiten de groepen.
Ze focussen op preventie en ermee dealen. Iedereen is betrokken om de problemen op te lossen.
Preventie:
Ze starten een schooljaar met een meeting voor alle ouders en kinderen. Ze willen de studenten en de ouders bewust maken van de regels. Ze moedigen de ouders en kinderen aan de regels te volgen.
The Youth Parlement werkt met hen samen.
Leerkrachten houden meetings om te reflecteren.
Ze streven naar zo lang mogelijk volgen van de leerlingen.
Ouderbetrokkenheid is essentieel.
Ze kunnen de politie zelfs thuis langs sturen als de kinderen niet naar school komen.
Ze hebben soort van "supervisor" die voortdurend in de school is om gedragsproblemen te voorkomen. Hij heeft een heel goede band met de leerlingen. Hij wordt vanuit het ministerie ingezet en betaald. Meestal zijn het gepensioneerde politieagenten.

Hoe gaan ze om met ongedisciplineerd gedrag in de groep?
Leerkrachten mailen of schrijven een brief met alle zaken mbt de leerling direct naar de ouders, op de dag van een probleem. Ouders schrijven / mailen terug ( heen en weer schrift!)
Er is een 'service desk' waar de leerling heen gestuurd wordt bij ongewenst gedrag. Daar is altijd een leerkracht aanwezig (ze roosteren daar voor alle leerkrachten extra tijd voor in). Deze leerkracht gaat dan samen met de leerling aan de slag om het probleem op te lossen. Mooie effectieve manier is dat.
Dan zijn er ook nog 'correctional measures' : de leerlingen krijgen corvé en dat is effectief omdat de meeste leerlingen niet van deze schoonmaakbezigheden houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten